Synology Synology de démare plus

hotgun

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30 Décembre 2016
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Bonjour à tous!
Gros souci sur mon synology et j'ai besoin de votre aide

Mon synology ne répond plus, la LED power clognotte bleu, la LED status reste éteinte et les 4 LED des disque sont orange fixe. En gros il ne boot pas..., du coups pas de connexion avec le LAN... bref je ne peux rien faire

J'ai essayer de le redémmarer mais rien ne change.

J'ai essayer de démmarer sans disque dur mais rien ne change

J'ai essayer de faire un double reset mais il n'y a pas le "bip" après les 4 secondes..... ??



Mon synology est inutilisable! Que qui-je faire?

DS415+
DSM 6.1.4-15217 Update 1


Merci d'avance
 
Mmm je l'ai fait il y a 2 jours mais ils ne m'ont pas encore répondu malheureusement.
Je crains bien un problème de hardware de synology....
 
YES!!

Bon malheureusement c'est bon un problème de hardware..... Je dois le renvoyer.... SNIF


Je vous mes la réponse de synology en espérant que ça aide quelqu'un d'autre...


"Dear Customer,

thank you for your request.

As of now I cannot say if the problem is related to the harddrives or the Diskstation. Please try the following steps to narrow down the problem further.

The Power-Adapter has a green light which needs to be lit active all the time. Please power on the Diskstation and check if the light of the Power-Adapter blinks. If it does, the Power-Adapter could be defect and needs to be replaced.

If the Power-Adapter is fine, try the following:
1. Power Off your Diskstation completely
2. Remove all external drives (USB Stick, External Harddrive or TV Antenna)
3. Remove all internal harddrives from Diskstation (Important: Remember where you have plugged in which harddrive)
4. Boot up the Diskstation

If you hear a loud peep tone wihtin a minute and the Power light of the Diskstation stays solid blue (not blinking) the Diskstation is fine.
Then we need to check the harddrives. Please connect each harddrive to your PC and download a Diagnose or Test Software from the harddrives manufacturers website and test the drives.
With this we can check if the harddrives are defect. If there are still data left on the harddrives, you can only recover the data over a Linux operating system since Windows or MacOS does not support the ext4 file format.

Please look here for a Linux data recovery guide: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/579

After this please try to connect your Diskstation directly to your PC with a ethernet cable (no Router or Switch between). After this please just use one of the harddrives and try to boot up the Diskstation. Try to test this with every harddrive once and if the Diskstation does not boot up or asks you to install the DSM system again it could be that it is defect.

But if the blue power light does not stop blinking without any harddrives installed (so completely empty Diskstation) the Diskstation is clearly defect and needs to be replaced.
For this please get in touch with your Reseller to trade in the Diskstation for a warranty case. If you face any issues doing this please get back to us.

If you have any questions, topics, feedback or wishes, please feel free to contact us again."
 
Bonne nouvelle

La garantie de mon NAS avait expirer il y a 3 mois mais Synology c'est proposé de me le prendre quand même sous garantie à condition que je l'envoie a mes frais en Angleterre.
:lol:
 
Le DS415+ fait partie de la liste des NAS disposant d'un processeur famille Intel Atom C2000. Il dispose donc à ce titre d'une année de garantie supplémentaire https://www.synology.com/en-global/company/news/article/Synology_Product_Status_Update/Synology%C2%AE%20Product%20Status%20Update

Les modèles concernés : DS415+, DS1515+ DS1815+, DS2415+, RS815(RP)+ et RS2416(RP)+