Synology Firmware DSM 6.2.3-25426

JujuY

Maître Jedi
6 Mars 2018
713
55
58
Je viens de voir la mise à jour du firmware DSM 6.2.3-25426. Après la mise à jour, il y a une nouveauté appelée Security advisor qui est proposée en popup

Les nouveautés en anglais
Version: 6.2.3-25426
(2020-05-13)

Important Note

The update is expected to be available for all regions within the next few weeks, although the time of release in each region may vary slightly. If you want to update to the latest version now, please go to Download Center and manually update your DSM.
This update includes fixes to the below issues mentioned in 6.2.3-25423.
Fixed the issue where the automatic mounting of encrypted shared folders might result in the loss of indexing rules and the failure of the search function.
Fixed the issue where the Synology NAS equipped with NVMe device might be woken up from hibernation by the update of NVMe device's health status cache.
This update will restart your Synology NAS.
Removed the support for Google Cloud Print in DSM 6.2.3 and above.
To avoid the interruption of iSCSI service, the automatic DSM update and your power schedule to shut down may not be executed as expected if there are any active iSCSI sessions.
Removed TWNIC from the list of DDNS service providers on DSM 6.2.3 since TWNIC will stop accepting new registrations for DSM as of Jul. 1, 2020. Your current TWNIC DDNS services can still be used and edited but will not be available again once deleted from DSM.
This is the last major DSM version (6.2) that supports the video conversion to .flv and MPEG-4 Part 2 on certain models (RS814, RS214, DS414, DS414slim, DS414j, DS216se, DS215j, DS214+, DS214, DS214se, DS213j, DS120j, DS119j, DS115, DS115j, and DS114) in consideration of the termination of Adobe's support for Flash Player by the end of 2020.

What's New in DSM 6.2.3

Thin Provisioning LUN will become protected upon insufficient volume space, preventing clients from writing data to the LUN while allowing read-only access to the existing data.
Added support for domain users to sign in to DSM using a UPN (user principal name) via file protocols (including SMB, AFP, FTP, and WebDAV).
Added support for the option of forcing password changes for importing local users.
Enhanced the compatibility of the imported user list, providing clearer error messages when the imported file contains syntax errors.
Added support to record only the events of SMB transfer selected by the user, providing transfer logs that meet the requirements more closely.
Added support for client users to monitor the changes of subdirectories under shared folders via SMB protocol.
Added details of desktop notifications to facilitate users' timely responses.
Added support for external UDF file system devices.
Added support for the Open vSwitch option in a high-availability cluster.
Added support for IP conflict detection, providing logs and notifications accordingly.
Added support for Let's Encrypt wildcard certificates for Synology DDNS.
Added support to waive the need of DSM login again through an HTTPS connection after a change in client's IP address.
Added support for hardware-assisted locking for Thick Provisioning LUN on an ext4 volume.
Added support for customized footer message on DSM login pages.

Fixed Issues

Fixed the issue where certain cities might be mapped to incorrect time zones.
Fixed the issue where LDAP users could not be notified of the upcoming password expiration.
Fixed the issue where the upload of LDAP certificate could not overwrite the original one with the same file name.
Fixed the issue where the application permissions settings might not be applied properly to the Domain Users group when such group in Windows AD domain was named other than "Domain Users".
Fixed the issue of inaccurate time of usage history in Resource Monitor.
Improved system responsiveness by reducing the latency of the Btrfs file system in certain scenarios.
Fixed the issue where SNMP did not provide the indices of Disk and RAID correctly.
Fixed the issue where the recycle bin of an encrypted shared folder might not be emptied properly.
Enhanced the DSM login performance for multiple concurrent logins.
Adjusted the personal notification mechanism to comply with the latest Gmail API.
Fixed the issue where the iSCSI service might be interrupted when the LUN backup task is stopped.
Removed the function of expanding the capacity of a block LUN.

Known Issues & Limitations

Access to DSM via HTTPS using Google Chrome on a client device running macOS 10.15 might fail after a DSM update from an older version.
To run Centralized Management System (CMS) on Surveillance Station after updating to DSM 6.2.3-25426, Surveillance Station 8.2.7 or above is required.
 
Viens d'être proposé sur mon DS918+
XLP1Zmt.png
 
Bonjour,
Je suis nouveau sur le Forum. J'ajoute mon commentaire sur la nouvelle version du DSM en quête d'éléments supplémentaires pouvant m'aider.
Depuis l'installation du DSM 6.2.3-25426 (27/05/2020 à 4h30), mon NAS DS213j reboot aléatoirement toutes les 10 à 40 mn en fonction de la sollicitation.
Les leds des disques passent en orange, l'interface web de l'admin ne peut plus accéder aux disques et ne NAS reboot sans pouvoir le controler.
Il fonctionnait parfaitement le 26 au soir. Coïncidence ou bug ?
 
Fonctionnement normal des deux NAS (DS918+ et DS216 II+) sur lesquels j'ai effectué la mise à jour
 
Bonsoir, Problème rencontré sur NAS Synology DS415 Play en 4x6 To en Raid 5 système de fichier Ext4 donc après mise à jour message d'erreur rapporté dans le gestionnaire de stockage: Avertissement: Non recommandé pour une utilisation continue, En raison des limitations relatives a ce modèle, ce volume ne peut utiliser que 16 To au maximum. Toutefois, le volume a dépassé la limite d'utilisation et il est par conséquent possible que les données aient été corrompues. Veuillez sauvegarder les données de ce volume, puis supprimer le volume. Groupe de stockage 1

Capacité totale : 15,87 To
Capacité utilisée : 9,97 To
Capacité disponible : 5,90 To
En gros le système m'avertit que j'ai atteins la limite des 16 To alors que dans les fait il me reste 5,90 To disponible cherchons l'erreur?
Bug ou pas bug? ;)
cdlt
 
à vue de nez le 415 Play ne "peut" pas aller au delà de 16 Go par volume et ils ont activé un avertissement désormais.
(J'ai aussi un 415 Play mais pas un aussi gros volume !)
 
yogi_om a dit:
à vue de nez le 415 Play ne "peut" pas aller au delà de 16 Go par volume et ils ont activé un avertissement désormais.
(J'ai aussi un 415 Play mais pas un aussi gros volume !)

Bonsoir, Merci beaucoup pour ton info, ça me rassure ;) .
 
webangel a dit:
Bonsoir, Problème rencontré sur NAS Synology DS415 Play en 4x6 To en Raid 5 système de fichier Ext4 donc après mise à jour message d'erreur rapporté dans le gestionnaire de stockage: Avertissement: Non recommandé pour une utilisation continue, En raison des limitations relatives a ce modèle, ce volume ne peut utiliser que 16 To au maximum. Toutefois, le volume a dépassé la limite d'utilisation et il est par conséquent possible que les données aient été corrompues. Veuillez sauvegarder les données de ce volume, puis supprimer le volume. Groupe de stockage 1

Capacité totale : 15,87 To
Capacité utilisée : 9,97 To
Capacité disponible : 5,90 To
En gros le système m'avertit que j'ai atteins la limite des 16 To alors que dans les fait il me reste 5,90 To disponible cherchons l'erreur?
Bug ou pas bug? ;)
cdlt
C'est "normal" car avec 4 disques de 6 To, tu devrais disposer d'un volume de 18 TB en Raid 5 ou en SHR (voir Comparateur de RAID). La taille de ton volume est bridée à 16 TB par le hardware de ton NAS. Avec la nouvelle version de DSM, tu as un message d'avertissement.
 
Depuis l’installation de cette version, il y a une nouveauté : Un rapport du Conseiller de sécurité (05/01 ~ 05/31) a été généré

Le bémol c'est que le lien inséré dans l'email de notification pointe sur un répertoire logé sur le NAS. On peut lire ce rapport si on clique sur le lien de l'email. Mais ce répertoire n'est pas accessible en fouillant dans le File Station. Ensuite sur la page Web d'accès au NAS, il y a bien une notification, mais le lien n'est pas cliquable.

Sur un NAS accessible à distance, rien ne fonctionne. Le lien inséré dans l'email de notification pointe sur un répertoire logé sur le NAS, mais ce lien n'est pas valide et comme sur la page Web d'accès au NAS, il y a une notification, dont le lien n'est pas cliquable...

Bref c'est une nouveauté sans doute en cours de debug !
 
Bonjours,
Je suis possesseurs d'DS218+ et depuis l'installation de cette MJ, j'ai mon n'as qui n'est p'us accessible sur l'interface Web, n'y les partages samba. Et il redémarre tous seul.

Avez-vous des idée ?
Ach